Patra News
Slider Πάτρα - Δυτική Ελλάδα Χωρίς κατηγορία

Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΧΑΪΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΩΡΓΟΥ Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ  ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΑΧΑΙΑΣ

Με πρωτοβουλία του πρώην Πρωθυπουργού και Βουλευτή Αχαΐας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Γιώργου Α. Παπανδρέου, κατατέθηκε Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων,  για τα προβλήματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για τις περιπτώσεις μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην Αχαΐα, την οποία υπέγραψαν o  Τομεάρχης Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής, Στέφανος Παραστρατίδης και οι κάτωθι Βουλευτές:

Ιλχάν Αχμέτ, Παναγιώτα Γρηγοράκου, Αναστάσιος Νικολαιδης και Αικατερίνη Σπυριδάκη.

Με την Ερώτηση, ο Γιώργος Α. Παπανδρέου, αφού επισημαίνει τη σημασία της δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης προς όλες τις ευαίσθητες κατηγορίες μαθητών, υποστηρίζει ότι κύριο μέλημα της κυβερνητικής πολιτικής πρέπει να είναι η διασφάλιση ίσων ευκαιριών και δικαιωμάτων στην μόρφωση στο πλαίσιο της θεσμοθετημένης υποχρεωτικής δωρεάν παιδείας.

 

Ο Γιώργος Α. Παπανδρέου, επισημαίνει την  έλλειψη πρωτοβουλιών για την ειδική αγωγή, όπως αυτές εξειδικεύονται από την έλλειψη σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό παράλληλης στήριξης, την μείωση των τμημάτων ένταξης στα σχολεία όλων των βαθμίδων του νομού Αχαΐας, την απουσία σύγχρονων δομών εκπαίδευσης, σε συνδυασμό με  την ταυτόχρονα αλματώδη αύξηση των παιδιών που λαμβάνουν γνωματεύσεις για μαθησιακές δυσκολίες.

 

Τέλος, τονίζει  την αναγκαιότητα συγκρότησης ενός ισχυρού εκπαιδευτικού συστήματος για όλους, με στοχευμένα μέτρα που θα προάγουν την σύγχρονη παιδαγωγική προσέγγιση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και συνακόλουθα την ισότιμη και χωρίς αποκλεισμούς πρόσβαση στην εκπαίδευση.

 

Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Προβλήματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της

Αχαΐας, για περιπτώσεις μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»

Κύριε Υπουργέ,

Το ΠΑΣΟΚ, διαχρονικά, έθεσε στο επίκεντρο της πολιτικής της χώρας, την δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, ως αδιαπραγμάτευτο δημόσιο αγαθό.

Στο πλαίσιο αυτής της κοινωνικής δέσμευσης για την διασφάλιση ίσων ευκαιριών και δικαιωμάτων στην μόρφωση, αλλά και των μεταρρυθμίσεων που έχουν συντελεστεί τα προηγούμενα χρόνια από την παράταξή μας, η παροχή της δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης προς όλες τις ευαίσθητες κατηγορίες μαθητών, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της θεσμοθετημένης υποχρεωτικής δωρεάν παιδείας.

Σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο του Ν. 3699/2008, όπως αυτό έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα, προβλέπεται η λειτουργία υποστηρικτικών δομών εκπαίδευσης για περιπτώσεις μαθητών με αναπηρίες, αλλά και η δυνατότητα φοίτησης σε ειδικά οργανωμένα και κατάλληλα στελεχωμένα τμήματα ένταξης σε σχολεία γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, για μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σκοπός αυτών των τμημάτων αποτελεί η πλήρης ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σχολικό περιβάλλον, μέσα από στοχευμένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις.

Η υποστήριξη των μαθητών αυτών από ειδικούς εκπαιδευτικούς των τμημάτων ένταξης, επιβάλλουν την υποχρέωση ειδικής μέριμνας της πολιτείας, ούτως ώστε μέσα από εξατομικευμένες διδακτικές πρακτικές και κατάλληλη προσαρμογή, να τους παρέχεται ισότιμη εκπαίδευση στο απαραίτητο μαθησιακό αντικείμενο.

Επιπλέον, η ενδεδειγμένη παιδαγωγική αντιμετώπιση του κάθε μαθητή, ανάλογα με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στο ευρύτερο εκπαιδευτικό και κοινωνικό πλαίσιο,επιτάσσει την παροχή από το κράτος εξειδικευμένης υποστήριξης, ώστε να μεγιστοποιείται η κοινωνική του ανάπτυξη, χωρίς διακρίσεις.

Ειδικότερα:

Η φετινή σχολική χρονιά ολοκληρώνεται με πλήθος από ζητήματα που συνθέτουντην παντελή έλλειψη πρωτοβουλιών για την ειδική αγωγή, όπως αυτά εξειδικεύονταιαπό την έλλειψη σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό παράλληλης στήριξης, τηνμείωση τμημάτων ένταξης στα σχολεία όλων των βαθμίδων του νομού Αχαΐας, τηναπουσία σύγχρονων δομών εκπαίδευσης, σε συνδυασμό με την ταυτόχρονααλματώδη αύξηση των παιδιών που λαμβάνουν γνωματεύσεις για μαθησιακές δυσκολίες.

Με μόλις 46 σχολεία με τμήματα ένταξης στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 13σχολεία με αντίστοιχα τμήματα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε ολόκληρη τηνΑχαΐα, η πολιτεία απέχει κατά πολύ από την υποχρέωσή της να συγκροτήσει έναισχυρό εκπαιδευτικό σύστημα για όλους.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι, η Αχαΐα στα τμήματα ένταξης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση συγκριτικά με τον αντίστοιχο μαθητικό πληθυσμό της, έχει μονάδεςμειωμένες κατά 40% συγκριτικά με τον αντίστοιχο πληθυσμό.

Όλα τα στοιχεία, υποδεικνύουν την παντελή έλλειψη στοχευμένων μέτρων που ναπροάγουν την σύγχρονη παιδαγωγική προσέγγιση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης,με αποτέλεσμα να γιγαντώνονται τα εμπόδια της ευαίσθητης μερίδας μαθητών μεμαθησιακές δυσκολίες, σε ισότιμη και χωρίς αποκλεισμούς πρόσβαση στηνεκπαίδευση.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κύριος Υπουργός:

1. Σχετικά με την απαραίτητη υλοποίηση ενός εθνικού σχεδίου δράσης για την εκπαίδευση, ποιος είναι ο ακριβής σχεδιασμός σας, στην βάση της τεκμηριωμένης ανάλυσης των δεδομένων που αφορούν την Αχαΐα, ούτως ώστε να υπάρξει ο αναγκαίος αριθμός τμημάτων ένταξης στα σχολεία όλων των βαθμίδων, σε τέτοιο βαθμό που να εκπληρώνεται και να εξασφαλίζεται η δωρεάν ποιοτική εκπαίδευση για όλους τους μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής μέριμνας;

2. Ποιος είναι ο εθνικός σχεδιασμός και πως προτίθεστε να ενισχύσετε την λειτουργία των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. (Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης), προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι σοβαρές καθυστερήσεις που ανακύπτουν από την έλλειψη ειδικού διεπιστημονικού προσωπικού στις διαδικασίες αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;

3. Ποιος είναι ο ακριβής προγραμματισμός του υπουργείου σας αναφορικά με τις προσλήψεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης για την Αχαΐα, προκειμένου να υλοποιηθεί ο κανόνας «ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή», αλλά και να υπάρχει συνέχεια στην εκπαίδευση του κάθε μαθητή από σταθερό και έμπειρο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό;

4. Ποιες προβλέψεις έχουν γίνει για την αναβάθμιση των υποδομών (ψηφιακών και μη) των τμημάτων ένταξης και των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και ποιες από αυτές έχουν ληφθεί υπόψη στο σχεδιασμό του Ελλάδα 2.0 από το αρμόδιο Υπουργείο;

5. Στο πλαίσιο του διαλόγου που είναι απαραίτητος για το μακροχρόνιο σχεδιασμό εκπαιδευτικών πολιτικών, ποιες πρωτοβουλίες προτίθεται να αναλάβει ο Υπουργός (σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση, τους φορείς εκπαιδευτικών και την κοινωνία των πολιτών);

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Γιώργος Παπανδρέου

Στέφανος Παραστατίδης

Ιλχάν Αχμέτ

Παναγιώτα Γρηγοράκου

Αναστάσιος Νικολαΐδης

 

Αικατερίνη Σπυριδάκη

 

 

 

Παρόμοια Άρθρα

Ο Α. Φίλιας πήγε στο ΚΕΤΧ για τα 200 χρόνια του 1821

Χρήστος Βεργαναλάκης

Αυτός είναι ο λόγος που καθυστερούν τα έργα στην Τριών Ναυάρχων

Χρήστος Βεργαναλάκης

Κρέστενα: έδωσε προκαταβολή για αγροτικό και ο πωλητής έγινε καπνός

Χρήστος Βεργαναλάκης