Αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων της τάξης του 7% στα δρομολόγια από τον Πειραιά και του 12% σε αυτά από τη Ραφήνα θα ισχύσουν από τις επόμενες ημέρες εξαιτίας της πολύ μεγάλης αύξησης των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων. Οι αυξήσεις στον Πειραιά έρχονται μάλιστα έπειτα από προηγούμενη αύξηση της τάξης του 10% που έχει ήδη γίνει νωρίτερα φέτος, ενώ αναμένεται, αν οι τιμές των καυσίμων δεν αποκλιμακωθούν δραστικά, να συνοδευτούν και από μια τρίτη αύξηση της τάξης του 5% μετά το Πάσχα. Αντίστοιχου εύρους αυξήσεις με αυτές των δρομολογίων που ξεκινούν από τον Πειραιά έχουν ήδη γίνει ή αναμένεται να γίνουν και στις γραμμές που εξυπηρετεί ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι στην Αδριατική. Με δεδομένο ότι οι τιμές των καυσίμων που χρησιμοποιούν οι ακτοπλοϊκές έχουν υπερδιπλασιαστεί κατά το τελευταίο έτος, διατυπώνονται εντονότατες ανησυχίες πως εφόσον το ράλι των τιμών του πετρελαίου δεν αναστραφεί, θα υπάρξουν και περαιτέρω αυξήσεις προς το καλοκαίρι.
Επί του παρόντος, και παρά τις σχετικές διαβουλεύσεις που πραγματοποιούνται μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων, δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί κάποια πρωτοβουλία για έκτακτη δημόσια στήριξη στις ακτοπλοϊκές, όπως για παράδειγμα έχει γίνει για τις οδικές μεταφορές και τα φορτηγά. Οι ενώσεις των φορτηγών διαμαρτυρήθηκαν πρώτες για τις αυξήσεις των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, καθώς οι μεταφορές από μεγάλα νησιά όπως η Κρήτη συνεχίζονται όλο τον χειμώνα και έχουν γίνει οι αισθητές στα μεταφορικά κόστη των επιχειρήσεων. Ωστόσο με τις αργίες του Πάσχα κοντά, οι ανατιμήσεις θα γίνουν σύντομα αισθητές και στο ευρύ κοινό, ενώ ζήτημα ανταγωνιστικότητας λόγω υψηλότερων τιμών των εισιτηρίων σχεδιάζουν να εγείρουν και ενώσεις ξενοδόχων σε νησιωτικούς προορισμούς.
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας έχει προτείνει στο υπουργείο Ναυτιλίας την επιβολή μηχανισμού προστασίας από τις υπερβολικές αυξήσεις στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων, στη βάση της μέσης τιμής του προηγούμενου διαστήματος, την προσωρινή μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα του 6%, την επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών, όπως κατά τη διάρκεια της πανδημίας, την προκήρυξη επιπλέον γραμμών δημόσιας υπηρεσίας (αφού όλες οι γραμμές έχουν γίνει de facto άγονες), την αύξηση των μισθωμάτων κατά τουλάχιστον 30% για τις υφιστάμενες άγονες γραμμές, την προσωρινή αναστολή των υποχρεωτικών εκπτώσεων που προβλέπονται για διάφορες κατηγορίες επιβατών και την ενίσχυση της ρευστότητας του κλάδου με την άμεση καταβολή του μεγαλύτερου μέρους των οφειλών του Δημοσίου.
πηγή: kathimerini.gr