Patra News
Slider Πάτρα - Δυτική Ελλάδα

Μέχρι το καλοκαίρι του 2023 το τελευταίο, και πιο δύσκολο, κομμάτι της Αμβρακίας Οδού

Τρέχει το έργο για το τελευταίο τμήμα της Αμβρακίας Οδού και πλέον ο στόχος είναι να παραδοθεί νωρίτερα από την προγραμματισμένη ολοκλήρωση του έργου.

Σύμφωνα με πληροφορίες η προσπάθεια που γίνεται είναι το τμήμα Βόνιτσα-Δρυμός μήκους 17 χιλιομέτρων που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο, να ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2023.

Πρόκειται ίσως για το δυσκολότερο τμήμα του νέου άξονα καθώς κινείται σχεδόν εξ`ολοκλήρου σε ορεινό ανάγλυφο. Πλέον ο χρόνος κυλά αντίστροφα για να μπορέσει να προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς στα υπολειπόμενα έργα.

Τα έργα που εκτελεί η Μυτιληναίος ξεκίνησαν με την υπογραφή της σύμβασης στις 30 Νοεμβρίου 2020. Η μεγάλη τεχνική εταιρεία παρέδωσε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τον περασμένο Ιούλιο το τμήμα της περίφημης “παράκαμψης Αμφιλοχίας” μήκους 17 χιλιομέτρων ενώ το 2019 είχαν παραδοθεί τα πρώτα 14 χιλιόμετρα.

Το έργο είναι προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ ενώ υπάρχει και η προαίρεση 10 εκατ. ευρώ για την σύνδεση της Αμβρακίας Οδού με την Ιόνια Οδό. Στις αρχές Αυγούστου προχώρησε η υπογραφή της πρώτης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου.

Με την τρέχουσα εργολαβία ολοκληρώνεται μια κατασκευή ετών που ξεκίνησε το 2010 για τον αυτοκινητόδρομο που ενώνει το Ακτιο με την Αμβρακία. Τα διασπασμένα σε τέσσερα τμήματα έργα συνάντησαν μεγάλα προβλήματα και έπεσαν πάνω στην οικονομική κρίση η οποία συμπαρέσυρε το έργο και τις εταιρείες που το είχαν αναλάβει.

Ο 48,5 χιλιομέτρων άξονας είχε μείνει ημιτελής και το 2018 προκηρύχθηκε νέος διαγωνισμός για την κατασκευή των υπολειπομένων εργασιών συνολικού μήκους περί τα 32,2 km,, που δεν ολοκληρώθηκαν, στο πλαίσιο των αρχικών συμβάσεων και συγκεκριμένα:

— τμήμα από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ 1+300 το σύνολο των εργασιών,

— τμήμα από Χ.Θ 17+600 έως Χ.Θ 48+497 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών.

Ο νέος άξονας έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου και διαθέτει 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Διαθέτει ανισόπεδους κόμβους και αυξάνει γεωμετρικά τα επίπεδα οδικής ασφάλειας. Ο υφιστάμενος δρόμος είναι διαβόητος για τα συνεχή τροχαία που στοιχίζουν ανθρώπινες ζωές κάθε χρόνο.

Με την αποπεράτωση και λειτουργία του συνόλου του νέου αυτοκινητόδρομου η διαδρομή Λευκάδα-Αθήνα θα μειωθεί σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά ενώ θα μειωθούν αντίστοιχα και οι αποστάσεις προς Άκτιο, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα.

Παρόμοια Άρθρα

Σε πλήρη επιφυλακή Νοσοκομεία και ΚΥ στο Καρναβάλι

Χρήστος Βεργαναλάκης

Κανένα ίχνος ζωής ακόμα για τον Παναγιώτη στο Νεόκαστρο Ναυπακτίας…

Νέα χυδαία επίθεση Μπέου: Κάθεται σ’ ένα γραφείο και τρώει 7 σοκολατάκια την ώρα! Και δεν χωράει από την πόρτα!

Χρήστος Βεργαναλάκης