*

Γαλακτικό οξύ: Εχθρός ή σύμμαχος;

Δημοσιεύτηκε: 17/05/2018 - 12:10

Είτε είσαι στο γυμναστήριο, είτε για τρέξιμο χωρίς αμφιβολία έχεις νιώσεις τις επιπτώσεις αυτής της περιβόητης ουσίας, η οποία έχει τη φήμη ως κάτι που προκαλεί επώδυνη μυϊκή κόπωση

Τι είναι το γαλακτικό οξύ, από πού παράγεται και πώς μπορείς να το διαχειριστείς;

Όταν κάνεις επαναλήψεις στο γυμναστήριο, ή τρέχεις σ’ έναν απότομο λόφο, το γλυκολυτικό σύστημα των μυών σου αντλεί την παραγωγή ενέργειας από τη διάσπαση των υδατανθράκων. Το αποτέλεσμα είναι μια σειρά μεταβολικών υποπροϊόντων – συμπεριλαμβανομένων του γαλακτικού οξέος. Ωστόσο, οι επιστήμονες πιστεύουν πλέον, ότι δεν είναι συγκεκριμένα το γαλακτικό που προκαλεί τον πόνο των μυών, αλλά τα ιόντα υδρογόνου που παράγονται όταν η ένωση διασπάται.

Εάν είστε καλά γυμνασμένοι, το γαλακτικό οξύ μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ενισχυτικό της απόδοσης, επειδή το σώμα γίνεται αποτελεσματικό στην καύση του με οξυγόνο για την παραγωγή επιπλέον ενέργειας.

Έχει παρατηρηθεί πως σε γυμνασμένα άτομα η αύξηση του γαλακτικού οξέως είναι μικρότερη σε σύγκριση με άτομα που δεν ασκούνται. Αυτό συμβαίνει γιατί η ικανότητα αυτών των ατόμων στο να παράγουν γαλακτικό, συνδυάζεται με την ικανότητά τους να το χρησιμοποιούν ως καύσιμο.

Είναι ΜΥΘΟΣ πως το γαλακτικό οξύ οφείλεται για το “πιάσιμο” της επόμενης μέρας. Αυτό προκαλείται από τις μετα-προπονητικές φλεγμονές.

Disclaimer: 

Οι απόψεις του ιστολογίου δεν συμπίπτουν απαραίτητα με το περιεχόμενο του άρθρου.