Ερώτηση κατέθεσε ο Βουλευτης Αχαίας Θεόδωρος Παπαθεοδώρου με ΘΕΜΑ:«Εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής και προβλήματα για τη χάραξη της διέλευσης του τρένου μεταξύ Ρίου και Λιμένα Πατρών»

Δημοσιεύτηκε: 09/05/2017 - 09:13

Κ.Ο. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΠΑ.ΣΟ.Κ. – ΔΗΜ.ΑΡ.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΧΑΙΑΣ

Αθήνα, 08/05/2017

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη

ΘΕΜΑ: «Εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής και προβλήματα για τη χάραξη της διέλευσης του τρένου μεταξύ Ρίου και Λιμένα Πατρών»

Ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Πατρών αποτελεί ένα έργο μεγάλης πνοής και ανάπτυξης της περιοχής της Αχαΐας καθώς και ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων της Πάτρας. Όμως, η χάραξη σε σχέση με τη διέλευση του τρένου παραμένει  μέχρι σήμερα επισήμως άγνωστη στους φορείς και στους πολίτες της Αχαΐας. Γνωρίζουμε από δημοσιευμένη προμελέτη του ΟΣΕ ότι προτείνεται η αναβάθμιση  της υπάρχουσας γραμμής από το Ρίο μέχρι το Λιμένα της Πάτρας, από μονή γραμμή που είναι σήμερα, σε διπλή συνδυασμένου εύρους με ηλεκτροκίνηση. Αυτό σημαίνει ότι η νέα διπλή γραμμή θα έχει τη δυνατότητα να δέχεται ηλεκτροκίνητα τρένα μεγάλης ταχύτητας. Το έργο υλοποίησης του σύγχρονου δικτύου φέρεται να έχει χρονικό ορίζοντα το 2022.

Μέχρι σήμερα δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα επισήμως οι μελέτες διέλευσης του τρένου και τα επικυρωμένα τεχνικά σχέδια της ΕΡΓΟΣΕ για τη απόσταση από το Ρίο μέχρι το Λιμένα της Πάτρας. Σε περίπτωση επιφανειακής διέλευσης από πυκνοκατοικημένα σημεία της περιοχής υπάρχει κίνδυνος διχοτόμησης των προαστίων από τις δύο πλευρές της διέλευσης του τρένου, υποβάθμισης της ποιότητας ζωής των κατοίκων των περιοχών από τις οποίες διέρχεται το τρένο και απαξίωσης των περιουσιών τους.

Οι κάτοικοι της περιοχής σε χθεσινή συνέλευσή τους και σε συζήτηση με τους φορείς της πόλης επεσήμαναν τις επιπτώσεις που θα έχουν για το περιβάλλον και τη διαμόρφωση πλέον των περιοχών αυτών τα υψωμένα κάθετα τοιχία ή σιδερένια πλέγματα καθ’ όλο το μήκος της γραμμής, το ύψος των οποίων θα κυμαίνεται μεταξύ 1,80 έως 4 μέτρα, πλέον  του ύψους των προστατευτικών υπερκατασκευών και παραπετασμάτων. Και όλα αυτά ενώ φαίνεται ότι οι σχετικές δημοπρατήσεις προχωρούν και οι φορείς, καθώς και  οι κάτοικοι της πόλης, αγνοούν τα σχέδια της Κυβέρνησης και του ΟΣΕ για την ολοκλήρωση αυτού του τόσο σημαντικού έργου. Η πρόταση των φορέων και κατοίκων είναι να υιοθετηθεί εναλλακτικός τρόπος διέλευσης του τρένου (υπογειοποίηση ή περιμετρική διέλευση), αφού η επιφανειακή διέλευση θα έχει σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις σε κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό επίπεδο για τους κατοίκους των περιοχών διέλευσης.

Το σχέδιο για ένα τόσο μεγάλο έργο κρίσιμο για τη ζωή και την ανάπτυξη της περιοχής είναι απαράδεκτο να παραμένει κρυφό και σε άγνοια των φορέων και των κατοίκων της Πάτρας.

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Ποια είναι η απόφαση που έχει λάβει το Υπουργείο για τη διέλευση του τρένου από το Ρίο μέχρι το Λιμένα Πατρών;
  2. Πότε θα δοθούν στη δημοσιότητα οι σχετικές μελέτες της ΕΡΓΟΣΕ;
  3. Αληθεύει ότι με την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του τρένου αποκλείεται η σύνδεση μεταξύ Ρίου και Πάτρας με τον προαστιακό;
  4. Υπάρχει σχεδιασμός που συνδέει τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής με την πώληση μέρος των λιμενικών εγκαταστάσεων της Πάτρας και τη χρήση της γραμμής για τη μεταφορά μεγάλων εμπορευματικών φορτίων; 

 

 

 

Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ

 

 

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ